onsdag 31. juli 2013

Sommer, sol, bading og bikini !

Hei igjen !

Tenkte jeg ville skrive litt om hvordan jeg gjør det ift badetøy om sommeren.

Det å være å stranda og sole seg, er jo utrolig deilig.  Men samtidig er det viktig å kunne føle seg vel.
Med stomi er det også viktig å føle seg trygg på at bandasjen ikke faller av eller oppleve andre ting som er ubehagelig.

Jeg har helt fra jeg fikk stomi hatt et mål om å leve mest mulig som jeg gjorde tidligere.  Det å bade og å være på stranda om sommeren er en av disse tingene.
Jeg liker ikke å vise stomiposen mer enn nødvendig, og har da forsøkt å finne bikinitruser som dekker så mye som mulig eller bruke badedrakt når jeg bader.

Her viser jeg en bikini jeg har hatt lenge, og brukt veldig mye.  På det bilde til venstre har jeg posen helt vanlig, mens på bilde til høyre har jeg brettet den ned under bikinien.

 
 
Når det gjelder størrelsen på stomiposen, har jeg prøvd meg frem med små poser samt den størrelsen jeg bruker til vanlig, som er en middels størrelse.  Jeg har da kommet frem til at jeg liker best den størrelsen jeg bruker til vanlig, da denne ikke blir så utstående når det kommer noe i posen.
 
 
Min erfaring med ileostomi og mat, er at så fort jeg spiser noe, så begynner posen å fylle seg.  Når man er på stranda er det da best å velge badesteder som har toaletter, slik at man kan få tømt posen når det er behov for det. 
 
Å kunne ha strandkjole eller lignende å slenge på seg hvis man skal gå litt rundt, kan jo også være lurt. 
 
Det er klart at man må tenke litt annerledes når man har stomi, men for min del ville jeg vel aldri kunne reist på en strand hvis jeg ikke hadde blitt operert, sånn sett velger jeg å se positivt på dette.
 
Med så mange bra produkter som finnes i dag, er det løsninger for enhver smak :-)
 
Ønsker dere alle en flott sommer !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar